Melfar-pokalen har ført en meget hengemt tilværelse i de sidste par år pga. corona-epidemien. Det er ikke fordi, der ikke er medlemmer der fortjener denne hæder, årets modtager har faktisk været et emne i lang tid og fortjener det i høj grad. Det med at blive behørigt hyldet er vigtigt, og derfor har vi i bestyrelsen valgt at udskyde overrækkelsen til nu, hvor vi er en del flere til at klappe end ved årets generalforsamling.

Årets modtager har både gjort sig bemærket på højt niveau når der løbes i skoven og konkurreres på det o-tekniske og samtidig repræsenteret klubben udadtil på fornemste vis, når der skal gøres en ekstra indsats. Det gælder både for klubben, for WOC2022, for Sydkredsens ungdom, og ja hele O-Danmark.
Årets modtager er: Henrik Rindom Knudsen.

Henrik er dog ikke en person, som selv gør opmærksom på sin store indsats, så vi må nævne nogle af dem her. Henrik har været med på ungdomstrænerholdet og banelægning igennem mange år. Henrik er altid med ved løbsarrangementer i OK Melfar på forskellige opgaver som finurlig banelægning eller super god speakning eller holdleder for stafethold på Midgårdsormen, hvor han formåede at være med til at give en sjov oplevelse til både ungdommen og de ”gamle”. I Sydkredsen har han været en aktiv leder for U2´erne og med til at sørge for nogle uforglemmelige gode o-ture og en fantastisk rollemodel for alle de store ungdomsløbere i Sydkredsen. På landsplan i DOF har han såmænd også gjort en ekstraordinær indsats som journalist på Orienteringsbladet. Henrik er et rigtig godt eksempel på et fantastisk ”foreningsmenneske” og med til at gøre den danske frivillige foreningsmodel til noget særligt. Sidst men ikke mindst skal vi jo ikke glemme, at Henrik også er en super dygtig orienteringsløber og har DM i H-21 klassen på CV´et.

Et stort tillykke med årets Melfarpokal.