Klubmestre23

På denne side forsøger vi at samle de informationer, du kan have brug for som ny i klubben, eller hvis du bare vil vide mere om orientering i Middelfart området.
Hvis du ikke finder, hvad du søger, er du velkommen til at kontakte en fra klubben. Find listen over kontaktpersoner her.

Hvor og hvornår mødes vi?
Vi holder vores træninger på samme dag - onsdag - til gavn for klubfællesskabet.
Vores træningssted skifter omtrent hver anden uge. Mødestedet er altid til at finde i træningsplanen.

• Børn, unge og familier mødes kl. 17:30-19:00.
  • Voksne kan frit starte mellem 17:30 og 18:30.
    Man er ofte ude på banerne en times tid.
    Træningen laves i samarbejde med OK FROS Fredericia, hvorfor det på skift er i OK Melfar-terræn og i FROS-terræn.

Se mere om træning for børn, unge og familier
Se mere om træningfor voksne
Find desuden træninger som begivenheder på Facebook

Hvilket udstyr er der brug for?
Fornuftige løbesko, som gerne må blive våde eller mudrede, fornuftigt sportstøj, herunder lange bukser. Det bruger vi også om sommeren på grund af flåter, brombær m.v.
Det kan desuden være rart at have en drikkedunk, en snack og noget skiftetøj med.

Prøve eller medlemsskab?
Du må gerne være med til vores træninger 2-3 gange, inden du melder dig ind. Så har du prøvet kræfter med sporten, inden du beslutter dig.
Hvis du er interesseret og kommer til en træning, skal du bare tage kontakt til en af trænerne. Så får du hjælp.

Et medlemsskab er for hele kalenderåret og koster:

• Børn 525 kr. (0-20 år)
  • Voksne 650 kr.(21-99 år)
  • Familiekontingent 1.300 kr.
  • Passiv kr. 200 kr.

Klubtøj
Medlemmer kan købe klubtøj med logo. Se mere om klubtøj.

Hvem er vi?
Klubbens medlemmer er en god blanding af kvinder, mænd, piger og drenge med en stor aldersspredning. Vores årsager til at dyrke orientering er mange. Nogle har været spejdere, andre har været i forsvaret, nogle er blevet lokket med af naboen, nogle havde lyst til en familiesport. Fælles er, at vi er glade for at dyrke motion i naturen. Medlemssmæssigt spænder vi fra motionsløbere til landshold.

Kan du lide det?
Måske er orientering noget for dig, hvis du kan lide:

• At dyrke motion udendørs hele året.
  • At løbe i både kendte og ukendte skove og terrænner.
  • At blive bedre til at orientere med intuition, kort og kompas.
  • At finde vej alene eller med en makker.
  • At når du er træt og svedig, og stadig mangler et par poster, alligevel har lysten til at kæmpe videre.
  • At dyrke motion, der både udfordrer hjerte og hjerne.
  • At være sammen med din familie i naturen.
  • At kunne "snakke" baner og poster med dine børn eller andre klubkammerater. I har tit været de samme steder i skoven.
  • At dyrke en sport, hvor man næsten minut for minut skal "være på", hele tiden sammenligne kortet med naturen.

Hvad er orienteringsløb
Orienteringsløb er at finde vej fra post til post

Flere spørgsmål og svar
Se desuden svar på spørgsmål, vi ofte hører FAQ Ofte stillede spørgsmål