DSC08966brOnsdag d. 28. august er Lars Thestrup arrangør af vores træningsløb. Alle er velkomne. Nybegyndere vil få særlig hjælp.
Bemærk desuden at der er mulighed for gratis fællesspisning for medlemmer. Tilmelding til Inger på sms 2145 0382, hvis du ikke allerede er tilmeldt.

Lars har lavet instruktion til de mere rutinerede:

Denne gang skal der løbes samme bane og poster flere gange, men på forskellig måde. Formålet er for dig at finde ud af hvor din styrke er. På den måde kan du fastholde og træne det som du er god til, samt træne og blive bedre i det som du er knapt så god til.

Banerne er delt op i Sort og Blå bane, samt en Hvid bane. Den hvide bane er som du kender det let orientering og fra start til mål.
Forskellen på Sort og Blå er længden samt den fysiske udfordring, de skal dog løbes på samme måde.
Første gennemløb er med et markeret højre vejvalg og andet gennemløb er med et markeret venstre vejvalg. De markerede vejvalg er lagt ud fra; enkle teknikker og via liniære ledelinier kontra vejvalg gennem terræn med brug af kompas/kurver o.lign. Efter to gennemløb er du måske frisk på en tredje tur, som du selv lægger planen for.
Efter to eller tre gennemløb har du forhåbentlig en god fornemmelse af, hvor du skal lægge din træningsindsats frem mod DM Lang til september.

De som løber Hvid bane kan også udfordre sig selv ved at følge diget mellem post 2 og 3, og igen ved at springe post 7 over og enten det ene eller den anden vej til post 8.

Det anbefales at løbe i lange bukser og at snøre sine sko grundigt, hvis man vil have dem med hjem.