Træning 17. juni fra Klubhuset - noget til alle

Det er en spændende og højst usædvanlig træning, Peter Knudsen står for på onsdag 17. juni. Alle er velkomne.
Peter har fiflet med kortet, så vi skal bruge hovedet endnu mere end ellers.
Har man ikke helt mod på denne udfordring, er det muligt at løbe en almindelig bane.
Træningen henvender sig både til børn og voksne.
Der er efterfølgende mulighed for fællesspisning for medlemmer.
Peter fortæller om træningen:
Alle får et oversigtskort over løbsområde, start og mål 1:7777.
Man får yderligere 3 kort. De 4 kort er dog alle trykt på et og samme A4, alle i forskellige målestok 1:7777, 1:6666, 1:5555, og 1:4444.
Der vil være ca. 25 poster i skoven i alt, og der vil være ca. 8 poster på hver af de 3 kort som ikke er oversigtkortet.
Det vil være en rigtig god ide at have et rødt skriveredskab med.
Der er en slags Fidusløb, men i bund og grund skal man forsøge at overføre poster til et kort.
Til de unge løbere er der et ekstra kort A4 som kan bruges til ovennævnte brug.
Praktisk:
Voksne kan deltage i fællesstart kl. 17:55 efter Peters instruktion. Løbstid vil være 50 minutter.
Børn og unge møder som sædvanlig op til deres trænere og får instruktion kl. 17:30.
For børn og unge er denne træning "Kampen om kraniet".
Mødested:
Klubhuset, Kongebrovej 66
Træning fra Søbadet onsdag d. 3. juni

Esben har tilrettelagt aftenens træning og fortæller, hvad vi kan se frem til:
Man vil have mulighed for at løbe 3 korte baner i hver kategori: Begynder/let, mellemsvær og svær. I alt 9 baner med distancer mellem 700 m og 1,4 km. Banerne er printet i målestok 1:4000, således de aldrende O-løbere ikke behøver at medbringe briller. Posterne står MEGET tæt på hinanden, så se dig godt for. Posterne er endvidere forsynet med SI-enheder, så medbring gerne din egen brik - ellers kan du låne en på stedet.
Begynder/let vil få 3 rundture, hvor selvfølgelig orientering er i højsædet, men der stilles ligeledes krav til at kontrollere kontrolnummer, og endvidere opfordres løberne til sammen med deres skygger at studere postbeskrivelser og tale om hvad man ser i landskabet.
Både på de mellemsvære og svære baner er der lagt op til en slags skovsprint, hvor man kan udfordre sig selv med finorientering, vejvalg og ikke mindst at øge hastigheden til mere end ens normale tempo. Hvis man løber ekstra hurtig, øges chancen for at øve bomteknik i øvrigt også. Man kan ligeledes udfordre hinanden og se, hvem der løber hurtigst. Er det mon hurtigst at løbe lige på, fræse op ad bakkerne eller løbe uden om???
Når man er løbet tør for baner i ens egen sværhedsgrad, kan man evt. prøve en lettere eller måske sværere bane. Når du er helt færdig med at løbe baner, vil man kunne udfordre sin allerbedste ven omkring Søbadet, hvor der er stillet en "Løb hurtigt og stempl posten hurtig-bane" op.
Ses vi? Det tror jeg da i den grad vi gør!
Mødetid kl. 17:30
Vi afholder træning på Billeshave Efterskole onsdag d. 27. maj

Gert inviterer til en spændende træning, og han fortæller:
Billeshaves område er ikke stort, men varieret, så der er gode muligheder for både fysisk og orienteringsmæssig træning i det gode vejr.
Du får udleveret et "masterkort", hvor de 4 aktivitetsmuligheder er vist:
Ét sted, hvorfra man kan lave enkeltmandsstafet med sig selv på de 4 baner: Løb en bane, og få så udleveret den næste bane, inden du helt har fået pusten.
Banerne kan også løbes enkeltvis.
3 forskellige steder, hvor der udleveres kort til en kompasbane. Det er vigtigt at kunne gå lige, selv om der er blade på træerne, så skoven ikke er gennemskuelig.
Kør ind ad Billeshaves hovedindgang hen over de to søer, og find en parkeringsplads på tværvejen.
Klubmesterskab og Find-vej-dag 20. maj - alle er velkomne

Onsdag, den 20. maj bliver en indholdsrig aften.
- Vi afholder klubmesterskaber i sprint, og ikke-medlemmer er velkomne til at deltage. Vi beder etablerede løbere om at tilmelde sig på forhånd.
- Træningen er desuden en del af "Find vej dage", hvor orienteringsklubber over hele landet inviterer interesserede i alle aldre til at prøve vores sport. Til denne træning løber vi på bykort.
Mødested: Lillebæltsskolens P-plads, Skippervej 1, 5500 Middelfart.
Start mellem 17.30 og 18.30.
Introforløb for nye løbere - 2 onsdage i april

Onsdag d. 8. april starter forårssæsonen i Staurby Skov.
Det er en fin mulighed for nye løbere til at prøve vores sport og få en introduktion til at finde vej i skoven med kort og kompas. Alle er velkomne, og det er gratis.
Vi mødes på Familiepladsen, Staurbyskovvej i Middelfart kl. 17:30.
Her kan man få hjælp til at læse kort og finde vej på en lille bane i de nærmeste omgivelser. Det er muligt at låne kompas.
Nogle finder vej alene, andre er ude sammen med famlien eller med en makker.
Onsdag d. 15. april bygger vi ovenpå ved, at banerne strækker sig længere væk, og der vil være flere genstande i landskabet at være opmærksomme på.
Vi mødes igen på Familiepladsen i Staurby Skov kl. 17:30.
Begge onsdage falder introforløbet sammen med klubbens øvrige træning, der vil have fokus på teknikker som kompasset og linjeløb.









